Przychodzisz na rozmowę kwalifikacyjną. Jesteś do niej świetnie przygotowany/przygotowana. Znasz wszystkie własne mocne i słabe strony, a o swoim doświadczeniu potrafisz mówić godzinami. Masz cudownie napisane CV, wiesz też, jak się odpowiednio ubrać. Na spotkanie przychodzisz punktualnie. Rekruter uśmiecha się do Ciebie z daleka. Kto komu pierwszy powinien podać dłoń?
Wydaje Ci się, że taki szczegół nie jest istotny. Na rozmowie rekrutacyjnej notuje się każdy szczegół, a znajomość etykiety biznesowej przyda się wszędzie. Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie, kto pierwszy i w jakiej sytuacji podaje dłoń, powinieneś/powinnaś podszkolić się z savoir-vivre’u.
Nie martw się! To obcojęzyczne słowo tylko brzmi strasznie. Na szczęście na tym świecie jest mnóstwo ludzi, którzy chcą się dzielić swoją wiedzą. Można znaleźć wielu specjalistów z dziedziny etykiety biznesowej. Są to osoby, które mają doświadczenie w uczeniu innych, jak się zachowywać i na co zwracać uwagę podczas budowania relacji biznesowych. Jedną z takich osób poprosiliśmy o udzielenie wywiadu i uchylenie rąbka tajemnicy.
Dagmara Łuczka posiada ogromne doświadczenie z zakresu savoir-vivre’u. Była specjalistą ds. PR na Bałtyckim Terminalu Kontenerowym, prowadziła też wiele wydarzeń specjalnych i konferencji prasowych. Prowadziła liczne szkolenia dla takich firm, jak: Orange Polska, Grupa Olsztyńskiej Szkoły Biznesu oraz Gdański Park Naukowo-Technologiczny
Zgodziła się podzielić z nami swoim doświadczeniem. Z poniższego artykułu dowiecie się między innymi, czy trudno jest się nauczyć zasad savoir-vivre’u i dlaczego etykieta biznesowa jest aż tak ważna w rozwijaniu własnej kariery. Poznacie też pomysł Pani Dagmary na biznes oraz rady, o czym pamiętać podczas relacji pracowniczych.
Zapraszamy również na naszą stronę na Facebooku. Codziennie wrzucamy artykuły, które pomogą Wam odnaleźć się w świecie biznesowym.
Tekst przygotowało Akademickie Biuro Karier Uniwersytetu Pedagogicznego